Po raz 28. (!) w czeskiej Ostrawie odbyły się targi INFOTHERMA. Impreza organizowana jest przez AGENTURA INFOPRES s.r.o z Frydek-Mistek w obiekcie Cerna Louka, a ogólnie poświęcona jest energii i jej oszczędzaniu. Wiodące tematy roku 2023, to:

  • paliwa ekologiczne,
  • inteligentny dom,
  • instalacje w budynkach,
  • izolacje i termomodernizacja,
  • woda i jej oszczędzanie,
  • kotły,
  • akumulowanie energii i ciepła,
  • budownictwo energooszczędne,
  • elektromobilność,
  • kominki i piece.
Defro Home

Zwracała uwagę duża ilość wystawców z kotłami na drewno i pellet (ok. 40) .Trzecie miejsce w targowym internetowym konkursie TOP VYROBKY INFOTHERMA 20023 zdobył kocioł zgazyfikujący na drewno BLAZE NATURAL PLUS, znanej również w Polsce marki BLAZE HARMONY. Były też ekspozycje z kominkami, piecykami i kuchenkami na drewno i pellety (ok. 30), swoje stoisko miał też czeski cech zdunów. Co ciekawe, proporcje pokazywanych palenisk na biomasę drzewną, pomp ciepła oraz fotowoltaiki były niemal równe. To z pewnością efekt wzrostu cen energii, jaki dotknął również Czechów, ale też czeskiego systemu dotacji.

Kotly.com.pl

Targi INFOTHERMA to targi międzynarodowe, więc nie zabrakło produktów z Polski. Szczególnie zauważalne były kotły na drewno made in Poland kilku producentów, pokazywane głównie przez lokalnych dystrybutorów, oraz wkłady kominkowe DEFRO. Obecna była też firma PROSAT, polska hurtownia i sklep internetowy z Krzyżanowic, proponujący Czechom szeroki asortyment kotłów na biomasę z bezpłatną dostawą.

Marex Trade

Specyficzny obiekt Cerna Louka wykorzystany jest maksymalnie dzięki znanemu z IKEA układowi stoisk, które dają równe możliwości pokazania się wystawcom, a odwiedzających niejako „zmuszają” do obejścia wszystkich ekspozycji. Targi, mimo bardzo profesjonalnych ekspozycji, przeznaczone są dla publiczności, która na dodatek ma bezpłatny wstęp. Efekt, to bardzo dobry wynik: 305 wystawców i 25.000 odwiedzających. To jednocześnie dowód na to, że tzw. finalny nabywca, mimo szerokiego dostępu do internetu, wciąż jest bardzo zainteresowany możliwością fizycznego zobaczenia produktów oraz uzyskaniem od kompetentnych sprzedawców wyczerpujących informacji, do tego w jednym miejscu. Warto, aby o tym pamiętano również w Polsce, gdzie wiele firm – ślepo zachwyconych możliwościami internetu –o tym zapomina. Po raz kolejny w Ostrawie byliśmy, widzieliśmy i… jesteśmy pod wrażeniem.

Tekst: Witold Hawajski, zdjęcia: Jarosław Flak