Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player...

HKI, organizacja zrzeszająca europejskie firmy z branży urządzeń grzewczych i kulinarnych, w dniach 26-27 czerwca miała w Berlinie doroczne walne zgromadzenie członków. Organizacja zrzesza aktualnie ponad 230 firm, z których do Berlina przybyło 160, a wśród gości nie zabrakło przedstawicieli niemieckiej polityki. W tym roku HKI obchodzi swoje 75-lecie i uroczysta gala na tym jubileuszu była skoncentrowana.

„Innowacje są podstawą ekonomicznie, ekologicznie i socjalnie zrównoważonej przyszłości. Należy promować wśród przedsiębiorców kulturę zrównoważonego rozwoju. Przyszłość jest wielkim wyzwaniem, a przemiany gospodarcze, naukowe i technologiczne będą decydowały o tym, co będzie. Jednak postęp i zrównoważony rozwój nie muszą się wzajemnie wykluczać” – powiedziała Christiane Wodtke, prezes HKI.

W czasie uroczystości przyznano też wyróżnienie „Nagroda Przyszłości”, niemieckiej fundacji ekologicznej Bundesstiftung Umwelt (DBU).

HKI – Oliver Frosch, nowy prezes HKI Industreverband

Na uroczystości jubileuszu 75-lecia organizacji HKI, prezes Christiane Wodtke przekazała swój urząd Oliverowi Froschowi. Christiane Wodtke, dyrektor firmy Wodtke GmbH, sprawowała funkcję prezes HKI przez ostatnie 13 lat i wykonała dla organizacji doskonałą pracę, szczególnie w zakresie dobrej współpracy ze sferą polityczną organizacji przedsiębiorców branży urządzeń grzewczych i kulinarnych, zrzeszonych w HKI.

Oliver Frosch, aktualny prezes HKI, to osoba znana w środowisku, przedsiębiorca z branży profesjonalnych urządzeń kulinarnych (firma NordCap), a poprzednio związany z firmą Buderus.

„Oliver Frosch jako nowy prezes gwarantuje płynne przekazanie zarządzania osobie o dużych kompetencjach i doświadczeniu, a także rozwój organizacji”, stwierdziła ustępująca prezes HKI, Christiane Wodtke.


Komisja Europejska wyjaśniła, iż w reklamie wizualnej należy podać zakres klas efektywności energetycznej. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł w zeszłym roku, że nie wystarczy podać tylko klasę produktu (np. „A” lub „B”), ale w reklamie należy również uwzględnić odpowiedni zakres klas (np. „A++ do D” lub „A do G”). Ten obowiązek dotyczy sprzedawców i dostawców produktów, dla których istnieje delegowany akt prawny dotyczący oznakowania zużycia energii zgodnie z dyrektywą 2010/30/UE, nawet jeśli delegowany akt prawny nie wymaga takiej informacji. Jednocześnie Trybunał stwierdził, że dostawcy i sprzedawcy detaliczni mają pewną swobodę w sposobie wskazywania klasy efektywności i jej zakresu w ich reklamie wizualnej.

Więcej szczegółów w komunikacie prasowym UE dotyczącym oznakowania zużycia energii w reklamie wizualnej: https://energy.ec.europa.eu/news/commission-clarifies-rules-energy-labelling-visual-advertising-following-court-ruling-2024-07-15_en?prefLang=pl&etrans=pl

Ogłoszenie Komisji dotyczące stosowania wymagań dotyczących oznakowania zużycia energii z informacjami na temat konkretnych obowiązków informacyjnych:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ%3AC_202404517